Etter ultra

Etter ultra

Ni dager har gått siden jeg tilbakela 59.2 km på seks timer. Deretter fulgte tre hviledager, som akkurat nå kjennes ut som burde vært det dobbelte.

 Bør kanskje holde tempoet nede på løpeturene de neste ukene…

Sist uke ble det fire korte løpeøkter, henholdsvis 5.5, 6.5, 8.5 og 10 km, sånn ca. Men ikke så lurt å gjennomføre den første, korte økta med 4.43 i snitt… Det har jeg nok fått svi for i etterkant, men så lenge man løper, lærer man. Det er iallfall min filosofi.

Planen var å ta det med ro i noen uker, vente tålmodig på 1. desember, for start til ny maraton-oppkjøring. Trene allsidig, ignorere abstinensene etter å løpe litt lengre turer. Jeg må hvile. Eller – føttene må hvile. Sånn noenlunde.

Derfor ser inneværende uke slik ut:

Mandag: Hvile
Tirsdag: 8.5 km-runden i moderat tempo
Onsdag: 10 km raskt tempo
Torsdag: 10 km moderat tempo
Fredag: Hvile (fest…)
Lørdag: Trolig hvile (etter fest…)
Søndag: Langtur, 17 km

Bør bli en «pen» total hvis jeg gjennomfører planen, ser ikke noe som kommer i veien for ikke å gjøre det.

Og så blir det greit dersom det vennligst kan slutte å regne. Jeg sier ja takk til 10 grader, men klarer meg uten nedbøren. Vil gjerne lufte denne fargerike saken:

4 Comments

  • Anna Posted 20. november 2012 13:52

    Hvile er gull, både for kropp og motivasjon!
    Du er helt ramm på kult treningstøy:-D

  • ania Posted 21. november 2012 10:06

    Hvil deg please!!! Det kribkler nok i beina, men musklene trenger hvile selvom du kanskje ikke klar over dette. Du må for all del unngå skader. Planen virker ganske ambisiøs for en hvileuke

  • Trude Posted 21. november 2012 13:15

    Må visst høre på deg, Ania:-)

  • Trude Posted 21. november 2012 13:15

    Takk, takk. Og siden hvile er gull, dropper jeg onsdagens planlagte økt:-)

Comments are closed.