Kompresjonsstrømper

Kompresjonsstrømper

La min elsk på kompresjonsstrømper for et år siden, og kjøpte mitt første par i NY i fjor. Har brukt både Mizuno sine vinterstrømper med ull (fungerer utmerket på kalde dager, for jeg løper aldri med longs under tightsen) og CEP sine, samt de fra 2XU.

Vanskelig å skille de to sistnevnte fra hverandre, synes de jeg kjøpte over dammen og som en gang var lyserosa,  var veldig OK, men har brukt CEP mest, kanskje fordi de har holdt seg finere i fargen…

Uansett – den siste utgaven fra 2XU har vært på foten og føles kjempemyke og gode på. selv om de sitter stramt.



Denne dama vet å ta inn et bredt utvalg, enten det er løpssokker, bekledning eller sko. Har lyst på «alt».

6 Comments

  • ania Posted 23. november 2012 09:43

    Hørte at man skal ikke løpe med dem hele tida for leggene blir svakere. stemmer det? Jeg kjøpte et par Asic når jeg hadde problemer med leggen, men da ble jeg faktisk frarådet å bruke kompresjonsstrømper for jeg trengte å få starkere legger.

  • Trude Posted 25. november 2012 09:40

    Jeg har bare gode erfaringer, synes faktisk det er veldig behagelig, selv om det er litt stramt. Men det kan jo hende det ikke passer for alle..:-) Er du i rute til den store dagen, da:_)

  • Anonym Posted 25. november 2012 14:27

    Tusen takk for tips! 🙂
    Har du noen råd til å slutte å små-stoppe når man løper? Gjør det selv om jeg ikke er særlig andpusten.. 🙁
    Oooog: noen tips til å gå fra 10 km, til halvmaraton?

  • ania Posted 25. november 2012 17:45

    Føler meg veldig i rute og veldig stark akkuratt nå, men det spørs hva 2 dager på reise og varmen på Hawai gjør med formen.

  • Trude Posted 26. november 2012 15:45

    For å slutte å gå, ville jeg ha senket farten litt, eventuelt planlagt noen få stopper, f eks løpe 900 meter og gå 100 meter, løpe 900 meter og gå 100 meter..

    Fra 10 km til halvmaraton – der har jeg også vært. Det handler først og fremst om gradvis å øke lengden på treningsturene. At du er komfortabel med å løpe 10 km før du går videre til 12, gjør deg vant til den distansen og så øker du til 14 og deretter 16 og 18. Klarer du å løpe 18 km, klarer du også halvmaraton. Jeg hadde aldri i mitt liv løpt lengre enn 14 km da jeg stod på startstreken i mitt første halvmaraton – det er to år siden nå.

    Det er viktig at du holder snakketempo på lengre treningsturer:-) Masse lykke til framover.

  • Anonym Posted 26. november 2012 17:42

    Har løpt 14 km også, rolig og med små stopp, da 🙂 Tusen takk!

Comments are closed.