Min dag i dag

Min dag i dag

Langtur stod på programmet i dag, og jeg var «programmert» inn på 24 kilometer. Det var den distansen jeg hadde bestemt meg for å løpe, fordi det var lenge siden jeg hadee løpt mer enn 21 kilometer på trening.

Når jeg løper så langt alene, går ferden langs E39 fra Sandnes og sørover. Grei og flatt asfaltparti hele veien. Løp til Garmin viste 12.1 km (bare fordi det er litt psykisk oppløftende å da kunne stoppe et par hundre meter fra huset og likevel runde nøyaktig 24 km..).

Som vanlig trenger jeg 3-4-5 km for å komme ordentlig i gang, og i ettermiddag fant jeg virkelig flyten etter rundt en halvtimes løping. Startet rolig, i tråd med filosofien jeg har lagt opp til Berlin om åtte uker (hjelpes, det nærmer seg), og de første kilometrene ble bokført med  5.29-5.36 i snittfart (se tallrekka nedenfor)

Sol og 20 grader fikk iallfall opp farten og flyten – antydning til litt småvondt i leggene, men når du har den gode løpsfølelsen, glemmer du alt annet. Når du har kommet halvveis, og bare gliser fordi det er så kjekt og fordi det går så lett – følelsen er ubeskrivelig og kan vanskelig toppes.

Ja, jeg vet – det er ting som er viktigere enn løping, men når du får
opplevelser som i dag, føler du at du kan klare absolutt alt – også å
bryte 4 timers-grensa i Berlin om 57 dager.

2426 kalorier er mye – så nå skal det tas igjen. Toffifee i skuffa, smågodt i posen og chips i skåla på bordet. Kan fort bli en fin lørdagskveld.

Her er dagens tall:

3 Comments

  • Lille søster Posted 5. august 2012 05:12

    Hærlig! Blir du sliten etter en slik langtur? Jeg har ikke løpt så mange langturer, men var ganske kvalm og utkjørt i noen timer etterpå de gangene jeg har gjort det, selv om jeg fylte på med mat og drikke underveis og etterpå. Savner likevel å løpe over 20 km. Nå kan jeg ikke løpe så lange turer lenger på grunn av hofteproblemer.

  • Trude Posted 5. august 2012 08:54

    Jeg blir jo sliten, men egentlig på en god måte. Nå, dagen derpå, er jeg litt støl i beina, men det er akkurat sånn det pleier å være etter turer på lengre enn 20 km. Jeg er nøye på å få i meg nok væske underveis, og hadde også en banan med i beltet, så jeg spiste denne etter 14 km. I tillegg drakk jeg ca en liter sportsdrikke, for meg nytter det ikke bare med vann.

    Så dumt at hofteproblemer gjør at du ikke kan ta deg ut på de lengre turene, men det er jo kjekt å løpe 8-10-12 km-økter også:-)))Sikkert mager trøst… Lykke til med treninga, iallfall:-)

  • Silja Posted 5. august 2012 17:35

    oj oj oj dette her lukter gull!! Du er så sprek at jeg blir helt hoppende glad her jeg sitter ;-))))

Comments are closed.