Run and relax

Run and relax

En dag uten trening er en dag uten mening. Neida,  jeg jobber hardt med meg selv hver dag for å unngå den tankegangen. Det må aldri bli et mas og kjas med den løpinga. Men i oppkjøringsfasen mot et maraton, er det nå en gang slik at jeg føler det er mer stress å la være å løpe en dag enn å faktisk gjøre det – slapper mer av etter ei løpeøkt, og på vei mot 42, 2 km er hver eneste meter verdifull.

Men – det trenger alltid ikke være en lang eller hard tur, av og til er det nok bare å komme seg ut i 40-45 minutter.

De siste ukene har jeg hatt én eller to hviledager. Denne uka ble lørdag løpefri fordi jeg da hadde 63 km i beina de siste seks dagene. I dag var det på an igjen, da jeg slo to fluer i ett smekk – jobb i Oslo-området er synonymt med løping rundt Sognsvann, og i dag hadde jeg med Vibeke på noen runder i rolig, fint tempo.

Blir helt salig av å bevege meg rund der oppe i den klare høstlufta, og selv om man ikke kunne tro det var andre utfluktssteder enn Nordmarka i Oslo, er det noe eget med det vatnet.

3 Comments

  • joggejento Posted 29. september 2013 19:09

    Følger du Bakken sitt program mot maraton denne gongen og eller?

  • Trude Posted 29. september 2013 21:56

    Nei, jeg har fulgt mitt eget, basert på gode råd fra erfarne løpere (og trenere). 2 ganger intervall (bakke og kort/lang- annenhver uke), 2 moderate turer (i maratontempo, 10-14 km) og 1 langtur:-)

  • joggejento Posted 30. september 2013 19:41

    Ok. Eg tenkte å følge ett lignende opplegg mot Tokyo….4 mnd til så må vel snart begynne å være litt meir målretta.

Comments are closed.