Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

1. Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos thruntravels.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom TH Run Travels AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos TH Run Travels AS.

2. Partene

Selger:
Firmaopplysninger
Firmanavn: TH Run Travels AS
Organisasjonsnummer: 918 766 715 MVA
Postadresse: Nygårdshøyden 50A, 4319 Sandnes
Telefon: 46612794/40007905 (Mandag – fredag: 15.00 – 21.00)
Epost: thruntravels@thruntravels.no


Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og eventuelle fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og frakt.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter.
Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.
Vi tar forbehold om feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer.
Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

4. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil naturligvis ikke passe for alle.
Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke TH Run Travels AS stå til ansvar for valg av størrelse.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

6. Betaling

Hos oss kan du trygt og sikkert betale med Vipps.
Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto.
Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 22 48 28 00 (mandag til fredag 08 – 20, lørdag 10-18 og søndag 11-19)
Man må være fylt 18 år for å handle.

7. Leveringsmetoder

Hos oss kan du velge mellom ulike fraktmetoder.

Fri frakt på bestillinger fra 990 kr
Velger du dette alternativet vil det bli gratis frakt på din bestilling. Da bestemmer vi hvilken fraktmetode som egner seg best for din bestilling. De ulike alternativene kommer opp når du er i kassen, og det vil stå «Gratis» på et av alternativene. Fraktselskapet vi benytter oss av er Bring. Får ikke bestillingen din plass i postkassen, vil den bli sendt til nærmeste postkontor. Du vil da motta en hentelapp per post, e-post eller varsling på SMS.
Normal leveringstid: 2-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

65 kr under bestillinger for 990kr
Dette alternativet har en pris på 65 kr.
Normal leveringstid: 2-4 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når kjøperen, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

9. Angrerett

Hos TH Run Travels har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er utgått vil varen(e) returneres direkte tilbake til kunden.
Du vil få en kvittering fra Posten når du leverer inn pakken, ta vare på denne frem til du får beskjed om at returen din er mottatt og ferdig behandlet hos oss for å kunne dokumentere innlevert retur. Uten kvittering står du selv ansvarlig frem til pakken
scannes inn som levert til Posten. 
Returfrakt betales av kunden. Vi har en fast fraktkostnad ved retur på 69 kr. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt.
Dersom du opplever avvik fra returnerte varer på din betaling må du ta kontakt innen 30 dager, slik at vi har mulighet til å undersøke saken/etterlyse varer. 
Ved retur og refundering av varer kjøpt med gavekort sammen med annen betalingsmetode får du først refundert beløpet betalt via Vipps og resterende beløp fylles på gavekortet brukt. Om det kun er benyttet gavekort til å betale ordren blir gavekortet fylt opp med verdi av returen. 


Ubrukte varer
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.
Varen skal alltid pakkes inn i en egen sendingsemballasje slik at original emballasje som hører til produktet ikke blir skadet. Dersom originalemballasjen er ødelagt eller fjernet helt vil varen anses som brukt.


Brukte varer
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt, merker eller pels fra husdyr vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

10. Levering og forsinkelse

Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 2-4 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos TH Run Travels AS eller Bring. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din men mangler deler av ordren din er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.
Vi sender alltid alle varene samlet i samme pakke fra oss.

11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk. Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Bytte og retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Reklamasjonsvarer skal sendes i retur til oss innen rimelig tid, senest innen 14 dager etter at du har fått godkjent reklamasjonen via mail fra oss.

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

13. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

14. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss.

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.